HOME REVIEW

Hati Sado

Tadi waktu agama adalah si laki ni ejek si pompuan ni.Si pompuan tu pon nangis.Si pompuan tu pon merajuk.Lepastu kwn aku tanya.

Azlin:Kau kena kutuk takda menangis pon.Merajuk pon takda.

Aku:Sebab hati aku sado.

Memang susah nak terima orang kutuk kita.Tambah-tambah lagi kita ni pendek,gemok,tak lawa.Kau kena terima apa yg dia ckp.Apa yg dia complain pasal kau.Bila dengar dia kutuk,terus rasa down,rasa mcm 'teruk sangat ke aku?'.Sakit hati? memang benda tu ada.Rasa mcm nak marah tapi kau kena sabar.Nak nangis? jangan bagi air mata keluar.Aku selalu pendam,sampai suatu masa bila hati dah tak boleh nak tahan.Aku menangis.Aku tak nangis depan org.Aku nangis sorang-sorang.Perasaan benci dekat pengutuk tu mesti ada.Tapi kau kena sabar,abaikan.Mungkin si pengutuk mencari perhatian di kala diri diabaikan?.Pernah je budak kelas aku kutuk aku.Tapi bila aku dengar dia kutuk,aku gelak,aku diam.Mungkin dia tak sedar dia sedang menghina ciptaan Allah.Memang ikutkan hati nak marah,tapi aku tahan.Memang dah lama maafkan kau si pengutuk.Semua org pernah rasa.Ada yg kena kutuk lagi teruk.Kalau nak hidup hati kau kena SADO.Memang org ckp "kau ni cuba la lawan sikit,marah sikit."sebenarnya bila kau marah,rasa sakit hati tu lagi bertambah,jadi let it go.Biar org nak ckp kita apa,pendek,gemok,muka jerawat mcm bulan,hitam.Dia tak sedar yg dia lagi teruk sebenarnya bila dia kutuk kita.

2 comments:

  1. dia kutuk,senyum,maniskan muka. biar dia tertanya2 kenapa ..
    patutnya kita kuatkan hati kita,jangan mudah lemah,hidup ni mcm2 dugaan

    ReplyDelete
  2. sabar orait. inshaa Allah, tu baru dugaan kecil. jangan cepat melatah okay

    ReplyDelete