HOME REVIEW

Insecure

Ssup 
   


insecure - not confident or assured; uncertain and anxious.
 
Aku rasa bukan aku sorang je pernah rasa insecure ni,semua pernah rasa lagi-lagi perempuan.Perempuan dan insecure berpisah tiada (entah betul ke tidak ayat) 
Apa yang kita dapat atau kelebihannya bila insecure.  


*Situasi 1* -contoh sahaja hahaha- 
Let say aku insecure dengan classmate aku yang pandai gila,every year No.1.Aku rasa tercabar,yes tercabar and start from that aku mula fokus bila cikgu mengajar,study semua sebab dalam hati rasa membuak-buak nak jadi sama level dengan dia even kawan aku yang lain suka buat lawak hambar time cikgu mengajar dan aku pulak jenis mudah terhibur tapi aku cuba fokus. 

*Situasi 2* -kisah benar tapi ending lain-
Badan besar macam aku ni lagi lah mudah insecure tengok orang kurus.So bila dah insecure kau mula rasa nak kurus,nak carik size baju/seluar lebih senang kau akan diet atau bersenam,control makan dan akhirnya kau berjaya capai cita-cita kau. 

  
Insecure ni ada baik dan ada buruknya.
Buruknya;kau rasa tak bersyukur
Baiknya;kau akan improve kelemahan atau keburukan kau. 
  
Tapi part "tak bersyukur" tu kena ikut jenis insecure jugak (cehhh) kalau insecure macam situasi yang aku bagi tu rasanya takda isu tak bersyukur di situ ya.Mungkin situasi 2 tu akan timbul masalah tak bersyukur but for me apa salahnya kita nak capai cita-cita kita,kan? 

Jadi,sama-sama lah kita insecure dekat budak pandai supaya kita berusaha jadi pandai macam diaorang. 


12 comments:

  1. slalu insecure bile tgok org lawa2. =(

    ReplyDelete
  2. insecure dgn budak pandai tu yg bagus sebenarnya. dapat perbaiki kelemahan sendiri, huehuehue

    ReplyDelete
  3. betulll, good example XD memang rasa tak puas hati tengok orang yg 'lebih' dari kita, itu tandanya kita masih tak cukup sempurna dan kena improve.

    ReplyDelete
  4. situasi 2 tuuuu ishh mmg salu terjadi ahaha. nampak la hakak ni kena kurus ! xD

    ReplyDelete
  5. saya selalu insecure dengan gigi saya sebab ada satu batang gigi saya ni tenggelam ke dalam. dah la kedudukan gigi tu tengah bahagian atas. dari jauh orang tengok macam saya ni rongak. bila nak buat presentation selalu rasa tak confident.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's okay la awk.Saya badan besar bila buat presentation selalu kena tegur ketepi sebab orang tak nampak :3

      Delete
  6. qila mmg insecure Senantiasa...............
    <33333

    ReplyDelete